29 Haziran 2014 Pazar

Asgari Tatil ile yap bakalım programını #beyazyakalı !


Biletimi aldım! Bir "sürü" çoğunluk gibi ben de bayram öncesi Cuma akşamı uçuyorum buralardan. Trafik fena olacak, şimdiden hepimize sabır!





Yazlık keyfi yapacağım. Sabah uyanır uyanmaz'dan, taaaaa yatana kadar, hep açık havada, hem de Ege havasında geçen günler gibisi yok! 

Çıplak ayağın toprakla, kumla, denizle buluşmasından doğar şifa! 







Denizden çıkan mezeler, bahçende biten donat ve yeşillikler, mangallar, kediler, köpekler, çocukluğunu bilen bakkal, konu komşu, dostlarla geçen uzun geceler...






Heyyy, bir de Bayram! Buralarda pek yaşanmayan, o güzelim ziyaretler de olur! Kahve fincanları, her daim hazır olsun diye elde yıkanır! Tatlılar "Ama bu başka, ben açtım!"'larla ikram edilir! O arada, davulcu da gelir, mani okutmadan bırakılmaz! Gönül de, beden de, Bayram eder! 

Hayat, budur!







Sadece 10 gün! Pazarına dönüyorum. Ne acımasız bu #beyazyakalı olma durumudur ama ya! Şu an isyan ediyorum, duymayan kalmasın! Yahu, yıllardır yabancı şirketlerde çalışıyorum! Yaş da gelince tabi şimdi, iyicene çılgına dönmeye başladım! Adamların yaptıkları tatilin gün sayısının yanından bile geçemiyoruz! Bir de süre gelen, banka tatilleri var ki, sinirim kaldırmıyor!

Onca yıl çalış, sonra bir şirket değiştir, o da sözde daha iyi koşul ve "title" için olsun, asgariye düşsün yine "Yıllık Ücretli İzin Süresi"! 14 iş günü! Saçma! Hem de ÇOOOKKKK SAÇMAAAAAA!

Bu işler böyle değil zaten "önce insan" diyen dünya devletlerinde! Şirket değişikliğinin, iş ve kariyer yıllarıyla yakından uzaktan ilişkisi kurulmaz. Hadi ilişkilendirdi bir tanesi diyelim, adamların Asgari Yıllık İzin Süreleri zati 20-23 iş günü! Bizimkinden neredeyse 10 gün fazla!!! Bu da tam 2 haftalık daha TATİL demek! 

Resmi tatilleri de en az 5 gün daha fazla! Al sana 1 hafta TATİL daha.

Dur dur! Ağzımı açmışken, çalışma sürelerine de değineyim. Malum bizde resmi haftalık çalışması süresi 45 saat. AB-16 ortalaması 38 saat. Resmi çalışma süresi en düşük Fransızların; 35 saat. Daha vahimi, bizlerin dünyanın en fazla "hayrına" mesai yapanlar oluşumuzdur. Gerçekte haftada neredeyse 54 saat çalışıyoruz!!!

Sonra bir de, pek bir "pozitif" dev medyamız, "Aman da memlekette hayat ne güzel! 2014'te çalışanlar resmi ve dini bayramlar ile hafta sonu izinleriyle birlikte toplam 115 gün tatil yapılacak." türü manşetten haberler yapar. Vallahi, o çalışanlar sizi fena yapar, diyeyim!

Dönüyorum Fransızlara: 8:30'da işe başlıyor ve 16:30'da işten çıkıyorlar! Hafta sonlarının keyfini ve dinlencesini doyasıya yaşıyorlar. Ve, yılda, resmi taliller ile birlikte en az 8 hafta (bu tam 2 ay demektir)tatil yapıyorlar. En az!!!
"Fransız Kadınlar'ın İncecik ve hep Genç kalma Sırları!" yazıma bu detaylar da buradan ekleme olmuş olsun!



İncecik Kadınlar derken, aklıma geldi! Amanın, benim "Bayan Vücut", "Cesur Sıska" ve "45'lik" de yazlıkta olacaklar! Amanın ki ne amanın!

Son dört gündür, toplantılardır, odur budur yüzünden, "yemediğin" halt kalmadı! Tatile kaldı 26 gün!!! 

Koş Bikini, kooooşşşş!









6 yorum:

  1. Gercekten izin günü sayisi cok az. Almanya'da 6 hafta !!!

    Asgari ücretle calisanlar,part time calisanlar,sefler fark etmiyor.Köprü günleri degerlendirebilenlerin tatil süresi dâhâ fazla

    tabii.Ama buna her sirket göz yummuyor.

    Neyse ,dayan Bikini az kaldi.Bende 2 hafta iznimi alip memlekete gitmeyi planlmistim ama araya baska bir sey girdi.Bayramda memlekette ailemle olmayi cok isterdim...Sanslisin,keyfini cikar.Öptüm canim...

    YanıtlaSil
  2. Bikiiiinim bikinimm. Bende 25 haziranda yolcuyum insallah. Ayniiii deadline i koymusuz. Yilmak yok. Son gaz devam. Son 26!!!!!!!

    Sevsevsevvvv, silbastan olani!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haziran diil temmuz olacakmis.

      Sil
    2. Anlaşılmıştı ki aşkım zati.. ;-))))))
      Haydiiiiiii.. Son 26!
      Muccckkkssssssss... <3 <3 <3

      Sil
  3. Ne tatlisin sen ya.Ben niye bu kadar gec kesfettim ki seni?

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...