23 Kasım 2013 Cumartesi

Kış Günü Zayıflamanın Yolu

Tam da dün akşam, kış ve metabolizma araştırması yaparken, aslında soğukta vücut ısınmak için daha da fazla çalışıyormuş’u öğrenip, "e o zaman neden takılıp kaldım ben bu 53'lü kilolaraaaaaaaaaaaa????????" cinnet anımda, Didocuğum'la kız sohbetinden kalma Lay's Klasik'i, çoktandır boş olan abur cubur dolabından nasıl aldım da lüplettim, bilmiyorum. Tek hatırladığım, biten poşeti, ellerimin arasında tüm hırsımla buruşturup, sinirle çöpe atışım. E, o bir kutu %100 Malt da gitmiş ya arada…
Erkenden zıbarıp yattım.

Sabah, tartı da farklı bir şey görmeyeceğimi kanıtlama burukluğu…

Instagram’la moral bulayım… Can dostlarımın şahane Günaydın fotoğraflarıyla, kendime geldim.

Ben bir ölçülsem mi acaba? Olur ya?

Vallahi de billahi de 67 cm! Ama bu?

La la laaaa.. Lalallallllaaaaaaaa… YUPİİİİ YUPİİİİİ YUPİİİİİİİİİİİİİİİİİ…

Yahu, zaten, bir sıkılaşmadır, bir her kasla en ufak harekette merhabalaşmaktır, daha bir dik durmalardır oluyordu #BikiniylePlankYapıyorum ‘a başlayalı! Kiloda gram oynamasa da DARALMIŞIM en şahanesinden işte… Rekor günlerine geri dönülmüş! Mutluluk Dansı yapılsın!!!!






Bu arada, kışın kilo almanın asıl olayı, soğuk değil, yetersiz gün ışığından kaynaklanıyormuş. Gün ışığının, meğer insan üzerinde müthiş derecede önemi varmış. Gün ışığını yeterince yakalayamayan beden, kortizol, serotonin ve melatonin seviyelerini koruyamıyor ve D Vitamin’i üretemiyormuş.

Gün ışığı olmayınca, kortizol fırlayıp “Amman sakın yağ yakma, tehlike var!” mesajı gönderiyor, kilo vermeyi neredeyse imkansız hale getiriyor. Serotonin düşüyor, mutluluk zararlı karbonhidratlarda aranıyor! Melatonin gereğinden fazla üretiliyor, sürekli bir bitkinlik hissiyatına sokuyor.


O halde, napıyoruz:
  1. Kortizol'a karşı uykumuzu düzene sokuyoruz. Biraz daha erken, saat 23:00 gibi yatarak, günlük 8 saatlik uykumuzu mutlaka almaya çalışıyoruz.
  2. "Ey melatonin, artık dur!" mesajını beyne yollamak için, uyanır uyanmaz kendimizi cama veya balkona atıyoruz.
  3. Omega-3'ü arttırıyoruz.
  4. Yanı başımızdan sağlıklı atıştırmalıkları eksik etmiyoruz.
  5. Kar da, kış da, yağmur da, çamur da olsa, açıkhava yürüyüşlerimizi eksik etmiyouz. Zira, bulutlu havalarda bile yarım saatlik açıkhavada aerobik egzersiz, serotonin seviyesini tedavi edici hale getiriyor. Bu etki, kapalı mekanda 2.5 saatlik aerobik egzersizle ancak yakalanabiliyor.


D Vitamini yağ hücrelerini metabolik olarak aktif hale getirip, özellikle de bel ve karın bölgesi yağlarının yakılmasını sağlıyormuş, Dr. Öz’ün (www.doctoroz.com) Women’s Health Dergisi’nin çıkardığı The Vitamin D Diet kitabının tanıtıldığı programda anlatılıyor. Gerçi, Karatay Teyzem’de pek bir söyler ya. Her şeyin bir zamanı var mı diyeyim? Ya da, insan, canı isteyince anlıyor mu?

Yine aynı programda, D Vitaminin Leptin hormonunu da yükselttiği anlatılıyor ki, Biricik Karatay’ımın tanımladığı üzere: “Leptin hormonu iştahı kapatan, yağları yakan hormondur.”

Ben şimdi D vitamini zengini yiyeceklere kendimi vermem mi? ;-)
 

İşte mideye güneşi doğuracak yiyecekler:


·         Yumurta

·         Süt ve süt Ürünleri, özellikle Yoğurt

·         Balık, özellikle Uskumru, Somon ve Ton

·         Balık Yağı

·         Mantar






Güneşimiz bol olsun! ;-)









36 yorum:

  1. Süpersin yine canım. Yazın sayesinde moral depoladımmm... Kocaman öpüldün :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni öpüyorum en kocamanından.. :-************

      Sil
  2. ya sen var ya insana nasıl keyif veriyosun yazilarinlla inan bana senden guc depoluyorum :) şu siralar evde kalamıyorum ama evime gecince planklarda baslicam hepimiz icin guzel ve fit bi kış olsun sen iyi ki varsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumla da, ben sayende güç topluyorum şekeeeeeeeeeerrrr.. Hatta şahane bir gaz aldım şimdi... Çoooooooooooooookkkkkk teşekkkküüüüüüüürrrrrr..
      E haydi, o zaman, fit bir kışa gidiyoruz...
      Muckkkkkkkkkksssssss....

      Sil
  3. Sen ne güzel yazmıssın aman da aman bıdı bıdı cock gibi sevdim seni :D Çok tesekkur yapıcam bunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :DDDDDDDDDDDDD
      Kocaman öprüm kuzucuuuuuuuuuummm.. :-************

      Sil
  4. Merhaba Sevgili Bikini, Meral ben :) Öncelikle yeni bel ölçün ve yeni yazın hayırlı olsun. Yine çok güzel bir konuya değinmişsin. Malum kışın kilo vermek hepimiz için ayrı bir sorun. 60'ı görmene de kaldı 7cm, eminim başaracaksın. Bundan sonra ben de takibindeyim :) Hani dün bir haftadır diyet yapıp tartıda değişiklik görmediğimden yakınıp akıl danışmıştım ya; hah işte bu sabah tartıldım ve birden bire tam 900 gr gitmiş!!! Nasıl mutlu oldum anlatamam, ilk fırsatta sana yazıp mutluluğumu paylaşmak istedim. Bu arada pembe gıdalara ağırlık verme tavsiyeni aldım kabul ettim. Suyu zaten bildim bileli çok sever ve bol bol içerim. Bir de senden öğrendiğim gençlik iksiri meselesi var. Bundan sonra -ancak yedi gibi oturabildiğim- akşam yemeklerimde karbonhidratı keseceğim. Sadece protein ve salata! Boyum 1.62 ve 8 kilo daha vermek istiyorum, yani ben de senin gibi 50 kilo olmayı hayal ediyorum :) Yaşım 35 ve şu anda tam olarak 91/69/102 ölçülerim. Maalesef bütün kilo tek bir yere toplanmış ve çok çirkin duruyor. Bildiğin armut gibiyim, saklamak için sürekli topuklu ayakkabılar ve kloş etekler giyiyorum. Pantolon ve düz ayakkabı giymeye hasretim, zira yakışmıyor :( Fransız kadınların zayıf kalma sırlarıyla ilgili yazına ayrıca bayıldım. Çünkü benim bikini ikonum Brigitte Bardot! Bundan sonra gelişmelerini takip etmek ve gelişmelerimden haberdar etmek için ben de buradayım. Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oley be Meralimmmmmm.. Ve nasıl mutlu oldum.. Mutluluk dansı hemen şimdi yine gelsin..
      Bu iş tamam derim.. 50'yi en kısa zamanda birlikte göreceğiz, bak gör.. ;-)))))
      Bakımları özellikle, hatta şiddetle tavsiye ederim.. En ufak masaj bile yeterli derim..
      Yoga da bacak ve baseni inanılmaz daraltıyor.. ;-))))))
      En kocamanından, en tebriklilerinden öpüyorummmmm seniiiiii... Muckkkkssssssssssss....

      Sil
    2. Bu karanlik ,soguk günleri aydinlatici, ,karamsizliklari, OLUMSUZ düsünceleri yikici ,umut verici vede Bikini Günesi gibi Insanin icini isitici,üstüne üstlük inatci yaglari yakici ,bronzlatici bir enerjiyle yazilmis bir yazi olmus .Bravo!

      Iki gündür soguk almisim,enerjim yok,yorgan dösek degilim ama hastayim,üzerine afiyet.iki senedir nezle,grip olmamistim, ictigim Metabolizma cayina ara verince böyle oldu.yarin ilk is cayimi yapmak olacak.
      Ama Planklara devam ettim,bagimlilik yapti desem :)
      Sevincine ortagim,tebrikler.sevgilerle sule

      Sil
    3. Ahhh kuzum, çok geçmiş olsun.. Şuralarda olsan, sana bir Arabaşı çorbası yapardım ki.. Şifa enerjilerimi yolluyorum sana.. Geldi mi?
      Muckssssssssssssssssssssssss...

      Sil
  5. Harika bir yazı hep birlikte zayıflayalım hadiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 <3 <3
      E haydi şeker.. ;-)))))
      Muckkkkssssssss...

      Sil
  6. Ahh demin bir yorum yazdım ama gitmedi sanırım tekrar yazmak istedim riske atmamak için:) Yazdıklarınızdan çok çok şey öğreniyorum ve hevesle de takip ediyorum. Bana çoğu zaman motivasyon sağlıyor yazdıklarınız. Bunun için çok teşekkür ederim. Sormak daha doğrusu danışmak istediğim konu adımsayar! Burda ve de instagram hesabınızda sık sık karşılaşıyorum paylaşımlarınızla. Ben de bir tane edinmek istiyorum ancak ben araştırdığım halde anlayamadım. Adımsayarınız otomatik mi çalışıyor yoksa siz mi ilerletiyorsunuz? Harekete duyarlılık yok diye belirtilmiş özelliklerinde ama anlayamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Şekerrrr..
      Aktif bir hayat yaşamak için günde 10,000 adım atmak lazım geliri öğrendiğim gün adımsayar almaya karar verdim. Günlük ne kadar adım attığımı öğrenmek için, tüm gün üzerimde taşıyabileceğim birşey aradım. Çoğu, mutlaka zemine paralel olarak bele takılanlardan.. Çok pratik bulmadım.. Keza elbise giyince nereye takıcam? Derken, boynuma asabileceğim, hatta artık boynumdan hiç çıkarmadığım, Oregon PE980'ni buldum.. Müthiş memnunum..
      Kocaman sevgiler.. :-********

      Sil
  7. Bugünde plankimi yaptim :) oleeeey,aferin banal.:))))
    Gitgide zorlaniyorum son saniyeler gelmiyecek gibi oluyor.Su an 2dk.30sn. Gerci direncimin hergecen Gün artigini hissediyorum ama ilerleyen saniyelerde gözümü korkutuyor.Allah kolaylik versin bize.Sende durumlar nasil?
    Öpücükler....Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ollleyyyyyyyyyyyy... ;-))))
      Yarın, 90 saniyeye başlanıyor! Sabah ola, hayrola diyorummm..

      Sil
  8. merhaba, blogunuzla yeni tanıştım. Ve tüm yazılarınızı hatim ettim. Okadar tanıdık bir hikaye ki. Yapmadığım diet denemediğim tek bişey kalmadı. Hem ben hem etrafımda ki herkes diette olmamdan çok sıkıldı. Çok kilolu değilim hatta ama kendimi mutlu hissedeceğim kilolarda da değilim. nasıl ve nerden başlamalıyım. bunları yazarken bile yediklerimi bilseniz mideniz kaldırmaz o kadar :((. 1.65 boyum 65 kiloyum. Amasizde ki tablolardan 54.4 dio :((. Çok desteğe ihtiyacım var gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Didemciğiiiiiiimmm,
      İlk iş doğru ve yeterli su derim.. Sassy Su'yu mutlaka dene..
      Sonrasında Pembe GI'lara ver kendini, yanında güzel proteinler ve sağlıklı yağlarla..
      Biraz da aktif oldun mu?
      Bu iş tamam..
      Kocaman öptüüümmm..

      Sil
  9. Slm bikinicim seni severek takip ediyorum sana hayranım gerçekten harikasın ya senden bi konuda yardım istiyorum 7 kg verdm 2 aydır günde en az 7 km yürüyüyorum ama bacaklarım hala sertlşmedi sıkılşma yok rejimden önce daha sıkıydı vücudum bu konuda bi fikir verirmisin ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Pınarcığım, hemen #BikiniylePlankYapıyorum 'a katıl derim. Tam senlik.. ;-))))
      Kocaman öptüüümmmm..

      Sil
  10. Teşekkrler Cnm bende yapmak istiyorum ama yıllar önce belimden ameliyat oldum acaba yapmam belimi zorlarmı mekik aletim var sorunsuz bi şekilde mekik çekiyorum yazını okudum bende katılmak isterim ama plank belimi zorlarmı ne dersin yada deniyim tekrar yazarım yarın öpüldün ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarım, gerçekten de Plank belini zorlayabilir.. Biz en güzeli başka birşey bulalım kuzum.. Yavaş ve dikkatli yoga tavsiye ederim. Benim blogda paylaştığım videoları incele, hafifçe her birini dene.. Yapabildiğin hangisi varsa, devam et derim. Bir de doktoruna mutlaka danış şeker..
      Muckkkksssssss...

      Sil
  11. Merhaba, nasil bi anda buldum seni bi bilsen. İlac gibi geldin. Bu gercekci samimi sicacik yazilarin umut işiklari gibi cok teşekkur ederim oncelikle bunun icin. Sormak istedigim, bu siralar sadece plank mi yapiyosun her gun duzenli yaptigin hangi egzersizler var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Külkedisiiiiiiiiii... Hoşgeldiiiiiiiiinnnnn.. :-)))))
      Şu ara maalesef sadece plank ve fırsat bulursam günde 10,000 adım.. ;-))
      Kocaman sevgiler..

      Sil
  12. Merhaba Bikini :)) güzel şahane blogunu yeni keşfettim ve bütün yazılarını okuduktan sonra senin yolundan yürümeye karar verdim :) sana bir kaç sorum olcaktı benim kilo problemim basen ve bacaklarda :( özellikle de alt bacaklarda :(( alt bacak için genetik erimez kas erir mi falan diyorlar çok moralim bozuluyor sen kilo verdikçe bacaklarında nasıl bir değişim gözlemledin? bacaklar için özellikle alt bacak için ne tür egzersizleri tavsiye edersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzucum, sağlıklı beslenmeye külliyen devam ve yürüyüş, yoga ikilisi derim.. Plank'a da beklerim.. ;-)))))
      Kocaman öptümmmm...

      Sil
  13. Instagramdan sürekli takipteyim ama bloğa uzun süredir gelememiştim. 67 cm süper bir haber. Harika tavsiyelerin için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Gene bennnn :-))
    Bu leptin hormonu yemeklerden 3.5-4 saat sonra is göruyormus. Karatay teyzem söyledi. :-)) cok öptum seniiii

    YanıtlaSil
  15. yetişkin bir kadının günlük ortalama 400Ü d vitaminine ihyacı vardır, bunu diyetle karşılamak imkansız! mesela bir yumurtada 20Ü d vitamini vardır ki yumurta d vitamini en yüksek gıdalardandır! neyse ki d vitamini depo formda bir vitamindir yani depolarımızı doldurabiliriz! bunun için en yakın eczaneye gidiyoruz, devit damla alıyoruz. haftada 1 şişe bitiriyoruz! isterseniz bir günde isterseniz 1 haftaya yayarak bitirebilirsiniz! bu yağlı damlayı suyla almıyoruz, bir parça ekmeğin/kekin/herhangi kuru birşeyin üstüne dökerek yiyoruz. 8 hafta boyunca haftada 1 şişe tükettikten sonra depolarımızı fullemiş oluyoruz ve idame dozuna yani günde 10 damlaya geçiyoruz! not d vitamini ampullerini önermem, kalsiyum miktarını çok fazla artırıp hiperkalsemik krizlere yol açabilirler. öptüm bikinim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen süpersin aşkımmmmmmm.. Çooookkk teşekkür ederim, bu şahane bilgi için.. <3 <3 <3

      Sil
  16. slm cnm, bu vitamin D devamli olarakmi almaliyiz yoksa 8 haftalik bi kürmü? Eger kürse, ne zaman tekrar baslamaliyiz bu vitamini almaya? cok sagol cvp icin... Senay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aşkım, gün boyu şöyle tenine misss gibi güneş ışını alabiliyorsan fazladan D vitaminine hiç ihtiyacın yok! Küre falan da gerek yok! Eksikliğini hissediyorsan, ver kendini yukarıdaki yiyeceklere... ;-))))))

      Sil
    2. Tabiykide aliyorum cancazim her gun kocacigimnan 8.5km yürüyoruz. Peki balik yagini onu hepmi almam lazim? Sana mail attim solgarin ürünleriynen ilgili... Cok opuyorum seni senay

      Sil
    3. Hemen şuraya alayım Cancağızım seni: http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/03/mutlulugun-formulu-yagda-gizli.html ;-)))))

      Sil
  17. bikinicğiimmm teskkr ederimm sanaaa :):) d vitaminim ilk diyte basladıgımda diplerdeydi epeyy vee ben d vitmini takvıyelerımı pek kullanmadım acıkcası vee bu yazıylaaa gaza gelirimm vee gelsin d vitaminler gitsin karbonhidratlar ::):)

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...