5 Ocak 2014 Pazar

SU HAYATTIR!

Klasik diyet kitapları SU'yun mucizesini neden öne çıkarmaz anlamam. "Sıvı Tüketimi" alt başlıklarıyla geçiştirilir gider. Oysa BİKİNİ PROJESİ bir kitap olsa, ilk konu ve ilk adım SU ile başlar..

Ağzımıza "SU HAYATTIR!" kelepenk olmuştur da, Mars'ta YAŞAM için SU aranır da, tüm okul hayatımız boyunca "Vücudumuzun %75'sinden fazlasının SU olduğu" konusunu defalarca öğreniriz de, gel gelelim, onu maalesef yeterli ve doğru şekilde içmeyiz!

Bu Canım beden tam 30 gün aç kalabilirken, susuzluğa 72 saatten fazlasına dayanamaz!

Dr. F. Batmanghelidj'nin müthiş eseri "Hasta değil SUSUZSUNUZ" kitabında SU'yun en etkili ve en güvenli mucizevi ilaç olduğunu anlatır.

Vücudumuzun hareket etmesini sağlayan kasların %75'i sudan oluşur; besinleri doğru yerlere taşıyan kanımızın %82'si sudur; bize oksijen sağlayan akciğerlerin %90'nı sudur; tüm vücudumuzu kontrol eden beynin %76'sı da sudur; hatta kemiklerimizin %25'i de sudan oluşur.

Metabolizma suyu 72 saatte kullandığına göre ve bir su depomuz da mevcut olmadığından, her gün düzenli olarak vücudumuzu SULAMAMIZ gerekir. SAĞLIKLI BİR YAŞAM TARZI'nın ilk ve en önemli kazanılacak alışkanlığı da budur!




Dr. F. Batmanghelidj amcamız Your Body's Many Cries for Water 'da VÜCUDUN HER GÜN SUYA GEREKSİNMESİNİN NEDENLERİNİ şöyle sıralar:
  1. Hiçbir şey susuz yaşayamaz.
  2. Su yetersizliği önce bazı fonksiyonları bastırır, sonra öldürür. (Bikini'nin notu: Bunu anlamak yıllarımızı alır ve o zaman çok geçtir! Vücut muhteşem bir yapıya sahiptir! Kendine yetmeye çalışır! Ama onun da sınırları var! Hastalıkların çıkışı, hatta sürekli yorgunluk bundandır!)
  3. Su temel enerji kaynağıdır, vücudun "nakit akımıdır"! (Bikini'nin Notu: Karbonhidrat diyenlere, tekrar duyurulur!)
  4. Su vücudun her hücresinde elektriksel ve manyetik enerji üretir, bize yaşam gücü verir. (Bikini'nin Notu: İşte biz emekçilerin en çok ihtiyacı olan da budur!)
  5. Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.
  6. DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur.
  7. Bağışıklık sisteminin (bütün mekanizmalarının) merkezi olan kemik iliğini güçlendirir.
  8. Bütün besinlerin, vitamin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirilmelerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar. (Bikini'nin Notu: Sindirilemeyen her şey, yağ depolarına atılır!)
  9. Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. (Bikini'nin Notu: YeterLi su yoksa, ne yersen ye, gerçek enerjiye dönüşemezler!)
  10. Besinlerdeki gerekli öğelerin emilimini arttırır.
  11. Bütün öğelerin vücuda taşınmasına yardımcı olur. (Bikini'nin Notu: Her şey yerli yerine!)
  12. Akciğerlerde oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini arttırır. (Bikini'nin Notu: Yıllarca kan hapları içtim. Doktor "Kızım, protein yemiyor musun?" diye kızardı! Bir yudum dahi su içmediğimi hatırlıyorum!) 
  13. Hücreye ulaşan su, hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmalarını için akciğere taşır.
  14. Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.
  15. Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir. (Bikini'nin Notu: Eklem ve sırt ağrılarına veda!)
  16. Omurgadaki diskleri "şok emici su yastıkları"'na dönüştürür.
  17. Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir. (Bikini'nin Notu: Bye bye kabızlık!)
  18. Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.
  19. Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.
  20. Vücudun soğutma (terleme) ve ısıtma (elektrik) sistemleri için vazgeçilmezdir. (Bikini'nin Notu: Durduğum yerde metabolizmam hızlandı mı ne?!)
  21. Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve elektriksel enerji verir. (Bikini'nin Notu: Yaşasın beyin zindeliği!)
  22. Serotonin ve diğer sinir ileticileri için vazgeçilmezdir. (Bikini'nin Notu: Su, mutluluktur.)
  23. Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir. (Bikini'nin Notu: Uyku problemleri tarih olur!)
  24. Çalışma verimini arttırır ve dikkat aralığını büyütür. (Bikini'nin Notu: Farkındalığa olan bu katkısına bayılıyorum!)
  25. Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur.
  26. Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur ve bize gençliğin enerjisini verir. (Bikini'nin Notu: Gençliğe içelim o zaman!)
  27. Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerini azaltır. (Bikini'nin Notu: Hoş geldin sıkı ve esnek cilt!)
  28. Gözlere parlaklık ve canlılık verir.
  29. Vücutta enfeksiyona karşı bağışıklık sistemini güçlendirir.
  30. PMS ve ateş basmalarını hafifletir. (Bikini'nin Notu: Hepimizin ortak derdi, sonsuzluğa kadar gidiyor mu ne?)
  31. Kafein, alkol ve diğer kötü bağımlılıkların giderilmesine yardımcı olur. (Bikini'nin Notu: Şeker ve zehirli karbonhidrat bağımlılığına da çaredir!)
  32. Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini arttırır. (Bikini'nin Notu: Daha ne olsun!)




"Zayıflamada pH Mucizesi" ("The pH Miracle: Balance Your Diet, Reclaim Your Health") kitabının yaratıcıları tatlı çift Dr. Robert O. Young ve Shelley Redford Young, "İdeal sağlık ve kilo için, daha çok suya -iyi suya- ihtiyacımız var." der. 

Susuzluk şişmanlatır:
  1. Hafif susuzluk bile metabolizmayı %3 oranında yavaşlatır.
  2. Vücudumuzun susuzluk işaretine o kadar gözümüz kapalıdır ki, onları açlık sancıları olarak yorumlarız. (Bikini'nin Notu: En büyük problemimiz de budur! Susuzluk hislerimiz maalesef yok olmuştur! "Susadım"'ları beklemeden, suyu ilk zamanlarda zorla içmek gerekir! Zamanla doğru susuzluk ve gerçek açlık hisleri yeniden oluşacaktır!)
  3. Vücut suyu, asit fazlalıklarını seyreltmek için ve bütün toksinleri idrar, ter ve bağırsak yoluyla yıkamak için kullanır. Susuzluk, asitlenmeye ve koruma -yağ depolama- durumuna sokar. %2'lik bir su kaybı, keza bu 1 saatlik ortalama bir egzersizde kaybedilene eş değerdir, bile yeterlidir.
  4. Gün içi yorgunlukların 1 numaralı sebebi su eksikliğidir.
  5. Yeterince su içilmediğinde dokularda oluşan asitler yumuşatıcı görevini görür. Kaslarımız yumuşar ve güçsüzleşir.

Ortalama bir yetişkin gün içinde terleme, nefes, idrar, hareket, hatta uyku yoluyla 2,5-3 litre sıvı kaybeder. Bize de düşen bunu EN ŞAHANESİYLE yerine koymaktır.





İyi Su:

Görünen o ki, buzul erimesi suyu, yağmur suyu, memba suyu veya yüksek dağlardaki akıntılardan, damıtılmış su ideal olanı. Tam anlamıyla sağlıklı olması için, su aynı zamanda alkali olmalıdır. Saf, damıtılmış suyun pH derecesi 7 olur, yani nötrdür. Bizi şişmanlatan asitleri temizlemesi için en az 9,5 pH olan alkali su önerilir.


Alkali Su:
  • Saf Karbonat: Suyu Alkali yapmanın en pratik ve kolay yolu, 1 litre suya, 1 çay kaşığı ucu kadar Eczaneden alınan İngiliz Karbonatı'ndan eklemektir. Hem evde, hem de ofiste 1 litrelik cam şişelerimi ve kendilerini eksik etmem.
  • pH Damlaları: Suyun tadını çok fazla değiştirmeden, alkali su elde etmenin biraz pahalı olan yoludur. Yine eczanelerde AlkaLife markası satılıyor. Çantamın bir parçasıdır kendileri. Dışarıda olduğumda ya da çay ve kahveyi fazla kaçırdığımda, bardağa 3-4 damlatıveriyorum.
  • Taze Limon Suyu: Limon yüksek alkali bir besindir. Suyun da besin değerini yükseltir. Sabah aç karnına limonlu oda sıcaklığında su içmek vücudun pH değerini alkali yönde yükseltir ve metabolizmayı hızlandırarak yağ yakılmasında yardımcı olur.
  • Sassy Su: Metabolizmayı hızlandıran, enerji veren, pHyı hızlandıran, enerji veren, pH dengemizi koruyan elektrolit içeren, antioksidan zengini müthiş su. Detaylar için tıklayın.
  • Elma Sirkesi: Elma Sirkesi suyun alkali değerini yükseltir. Oda sıcaklığında bir bardak suya 1 yemek kaşığı Elma Sirkesi yeterli. Gece yatmadan önce içmek vücudun akşam yemeğinde aldığı asidi tamponlamada yardımcı olur. Böbrekleri, idrar yollarını temizler.


Gelelim bu haftanın hedefine:

Günde 2,5 litre Alkali Su içmek!



Öyle, "Yok Çorba içtim!", "Çay içtim!", "Kahve içtim!"'ler sayılmıyor. Uyanır uyanmaz ilk iş ve yatmadan önce son iş olarak toplamda tam tamına 2,5 litre yukarıda sıralanmışlardan Alkali su içiyoruz!

Yemeklerden 15 dakika öncesi en müthişi! Yemeklerden 1 saat sonra yine devam ediyoruz. Yok yetiştiremiyorum deniyorsa, hiç fark etmez, yeter ki o 2,5 litre Alkali Su günde bitsin.

  • Uyanınca su
  • Yatarken su
  • Amanda acıktım, su
  • Tatlı çekti canım, su
  • Canım sıkıldı, su
  • Yoruldum, su
  • Çay zamanıdır, dur önce bir su
  • Duşa gireyim, önce su
  • Yürüyüşe çıkıyorum, su
  • Yürüyüşten geliyorum, su
  • Hayat çok güzel, su





Günlük su tüketimini takip edebileceğim eğlenceli bir de iPhone uygulaması buldum! Instagram'ın yanına oturttum ki sürekli göreyim. 2500 ml'ye ayarlıyorsun. Her içtiğin bardak ile de telefonu sallıyorsun, ekran su ile doluyor. Tabiki de ücretsiz. Adı Water Daily.





Amanın daldık, su içmeyi unuttuk. %57'sinde kalmışım günün. Ben bir koşu suya verip kendimi geleyim. ;-)










35 yorum:

  1. Yürüyüsten simdi geldik,hafiften kostukta oglumla yemegi firina koydum,suyumu alip blogunu actimki!
    SU,SU,SU...
    Suyu icmeyi aliskanlik haline getirmesi gerekenlerdenim.
    Smart telefonum olursa bir gün ilk yükleyecegim uygulama :))
    Bu arada ben Sule,eski takipcin....sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Kuzum desene.. Canım Şulemmmm..
      Aman aşkım, bu hafta SU, SU, SU..
      Ne kadar içebilirsen..
      Boşver smartphone'u.. En güzel usul, buzdolabına iliştireceğin bir kağıda, her içtiğin bardağı not etmen.. Su günlüğü tutmak şahanedir.. ;-))))))
      Çoooooooooookkkkk öptüüüüüümmmm...

      Sil
  2. Eline emeğine sağlık; hem faydalı hem eğlenceli bir yazı olmuş. Uygulamaya da bayıldım yahu dur ben de indireyim. Ama önce bir bardak su içeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-))))))))))))
      Kocaman öpüyorum seni..
      Ama dur, önce bir bardak su içeyim.. ;-))))))
      :-********************************

      Sil
  3. tatlım yine süpersin. Senin rehberliğinle daha neler öğreneceğiz neler bakalım... Kocaman öpüldüüüüün...

    YanıtlaSil
  4. cok tesekkürler bikinim, ellerine yüregine saglik..yine harika cok yararli bir calisma olmus, geriye tek sey uygulamak kaliyor;)
    su su su diyorum bende, elimde ki suyum ile:)
    cok öpüyorum!
    sevgilerle
    nil

    YanıtlaSil
  5. 4 gundur sayende wcler le kanka oldum durmak yok yola devam asli :)

    YanıtlaSil
  6. Bikini süpersin seni instagramda buldum, burada da okuyorum, daha da bırakmam :) suyumu da içer huzurlarınızdan ayrılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-)))))))))))
      Bol suların olsun şeker.. ;-)))))))))))
      Kocaman öptüümmmmmmmmm...

      Sil
  7. Merhaba bikinicim :)
    İnstagramda seni takip ediyorum burdan da günlük yazdıklarını okuyorum.Bugün sassy su ve alkali suya başlıyorum.etrafımdaki herkese önerdim.Sonuçlarını çok merak ediyorum ve çok inanıyorum işe yarayacağına %100 eminim.Aynı zamanda 1 aydır spora başladım.Sadece 1 kilo verebilmişim çok üzüldüm ama pes etmek yok yaza kadar o ince ve sıkı vücudumla plajlarda özgürce dolaşmak istiyorum.Artık daha fazla inceleceğime ve yediklerime çok dikkat edeceğime söz verdim.Seni yakından takip ediyorum hevesleniyorum daha fazla hırslanıyorum.Yazdıkların ve bize önerdiğin bilgiler için çok çokkkk teşekkür ederim.
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz biziiiiiiiiimmmmmm aşkımmmmmm.. ;-))))))))
      Muckkkkkkkkssssss.. <3 <3 <3

      Sil
  8. Cok guzel bir yazi olmus teşekkürler. Ancak aklima takılan iki nokta suyu alkali (yani bazik) hale getirmek icin su icerisine limon suyu ve sirke damlatmak, zira bunlarin her ikisi de bildigimiz asit. pH yi yukseltmek yerine dusmesine sebep olacaktir bu durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle zannedilse de özellikle Limon, pH'ı en yüksek besinlerden.. Dolayısı ile de limonun ve elma sirkesinin bulaştığı herşeyler olur Alkali.. ;-)))))
      Çooooooooooook sevgilerrrrrrr...

      Sil
    2. Limon suyu ve sirkenin pHsı 2-3 arasında değişiyor. Sirke zaten asetik asit canım bence iyice bir araştır sanırım senin aklında yanlış kalmış. Biz laboratuvarda maddelerin asit-baz değerleri ile ilgili öğrencilere deney yaptırırken asite örnek olarak limon ve sirke kullanıyoruz :) Trust me, I'm a biologist ;)

      Sil
    3. My Dear Biologist! ;-))))))
      Çok çok çokkkk teşekkür ederim tekrar yazdığın için. Biz Alkaliciler, dur yahu, ben tam da değilim ya, herneyse, pH yüksek besinden bahsederken, o besinin sindirim esnasında, vücut pH'ını yükseltmesiyle ölçeriz. "Alkali Yapan" deriz aslında..
      Ve limon kesinlikle dediğin üzereki pH'a sahiptir. Ancak içindeki anionik, mucizevidir. Vücut limon suyuna cevaben Alkali olur. ;-)))))
      Çooooookkk öptümmmm...

      Sil
  9. selam olsun sana bikini!
    vücudumuzun neredeyse tamamının sudan oluştuğunu düşündükçe bir insan nasıl su içmeyi sevemez anlayamıyorum!!
    su gerçekten de hayattır. herşeyi geçtim, vücuttan yağ atabilmemizin yegane yolunun idrar olduğunu düşünürsek, ve tuvalete gitme ihtiyacı oluşturacak kadar idrar oluştururken yaklaşık 35 kcal harcadığımızı düşünürsek su içmek daha cazip görünebilir.
    alkali su ise yağ asitlerini tamponlayabilmek adına önemli. çünkü yağ yakınca açığa çıkan yağ asitleri adı üstünde asit, vücudumuzsa dengede yaşamayı sever, çok fazla asit olmamıza ya da çok fazla alkali olmanıza izin vermemeye çalışır. yani eğer yağ asitleri kanda çok fazla olursa, yeni yağ asiti oluşturmaya yani yağ yakmaya bi süre ara verir, yağ asitleri temizlenince tekrar devam eder. bazik su bu temizlenmeyi hızlandırır.
    amaaaaa yemeklerden önce ve sonra bazik su içilmemeli, çünkü midemizin sindirim için asidik olmaya ihtiyacı var. ölçüyü kaçırırsak mide ph mız yükseleceği için hazımsızlıktan bakteriyel enfeksiyonlara kadar birçok sorun yaşarız.
    sassy suyu ise hiç duymamıştım, ama çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben böylesine güzel, öylesine şahane bilgi desteğine, şapkamı çıkartır, tüm sevgilerimle selam eder, en içten teşekkürlerimi de ardından yollayıveririrm... ;-)))))
      Mucccccccckkkkkkkkksssssssssss.. <3 <3 <3

      Sil
  10. tşklr.bikini.cok faydalı çalışma olmuş bizim içinde cok cok iyi tşklr.

    YanıtlaSil
  11. Yarim litrelik sisemin icine her gun bir dilim limon atiyorum ya da yarim limon skyorum. Ayrica karbonat alip eklememe gerek var mi?

    YanıtlaSil
  12. Peki emzirenler alkali damlayi kullanablirmi sevgili bikini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kuzu..
      Benim malum henüz bu müthiş tecrübem yok.. Annelik yani.. O yüzden hiç araştırmadım maalesef..
      Damla yerine limon mu kullansan, hani tam doğalı.. Ve onu da doktoruna mı sorsan.. ;-)
      Çoooooookkkk öpüyorum seni ve bebişiniiiii... <3 <3 <3

      Sil
  13. Limon birebir mi? 1 lt 1 limon mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dev bir bardağım var, yarım litre kadar. Ona tam bir limon sıkıp, üzerine su dolduruyorum. ;-)

      Sil
  14. Selamlaaaaar:) öncelikle bu içten ve eglenceli blog icin gercekten tebrikler:)) okurken dahi insana enerji veriyor umarım bu enerjin daim olur :))

    Ben 3-4 sene icinde 59 kilodan 74 kiloya cıktım :(( boyum 1.73 .... Ve gecen yaz evlendim ve evlendigimde 63 kiloydum balayımı gayeeeet dombilşk gecirdim veee üstüne de daha da aldım.... Eskiden 1 kilo olsa hemen dikkat ederdim sismanlıyacagım diye ödüm kopardı ve hareketli bş hayatım vardı suan ise neredeyse 2 gunde 1 kilo alıyorum veee bi rahatlıııık bi rehaveeet.... Kıyafetlerimin hicbiri olmuyor , selülitlerim cok fazla arttı ve vucut yapım geregi basenlerden cok alıyorum cok cirkin bşr görüntü var anlıyacagın vee bu piskolojimi cok bozuyor :(

    Doktora gittim tum tahlilleri yaptırdım hersey normal cıktı cok sukur yalnız hipoglisemi cıktı ve bunun ıcın glucobay ılac verıldı artıııı dıyetısyen ıle dıyet uygulaması... Bırkac dıyetısyen denemem oldu ancak bır dılım ekmek kıbrıt kutusu kadar peynır 2-3 hafta denedim ve sonuc goremeyınce hemen pes ettım... Spor yapayım dedım ama ısten geldıgımde o kadar yorgun oluyorumki yıllık uye oldugum spor salonlarına 1-2 kere gıdıp biiiiş güzel parasını ödedim:(((

    Coooook dertli yazdım farkındayım ama sen benı gaza getırebilirsin bu defa belki gibi geldi... Artık şişko olmak istemiyorum gercekteeeeeen :((((

    Ama bir yandan da cabuk souc görecegim birşeye ihtiyacım var... Hem zayıflamak hem sırt agrılarım ve kamburum ıcın evde yapabilecegim egzersizler var mı sence?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm Demetimmmm..
      Bil ki, aslında en şanslı dönemdesin. En şahanesiyle sağlıklı alışkanlıkları yerleştirmek, evde otururken olur. Bir bilen konuşuyor bana inan. Şimdi hemen şu yazımı tüm link detayları ile iyicene oku kuzu:
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/05/incecik-olmann-11-altin-kural.html
      Sonra aklına takılan ne varsa sor....
      Öptüm kocaman seni..

      Sil
  15. Bikini'cim bu yazı da harika..
    Hele böyle madde madde güzel güzel açıklaman çok daha harika..
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. bikinicim bizim evde mutfakta arıtma makinesi var hani şu çok popüler olanlardan. kuyu suyunu o şekilde arıtılmış olarak tüketiyoruz. sanırım suyu temizlerken içinden yararlı olanları da alıp götürüyor bu sistem. senin "iyi su" tanımında da geçmiyor ya hani o yüzden endişelendim :( yaptığın araştırmalara, pratiğe geçirmene, kısacası her şeyine güveniyorum. sence bu suyu en verimli nasıl tüketebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arıtma candır. Ama tam olarak ne kadar iyileştiriyor suyu ona bakmak lazım. Suyunu yetkililerden kontrol ettirebilirsin. pH'ını da kolayca, eczanelerden alacağın pH çubuğu ile ölçebilirsin. ;-))))
      Çok sevgiler...

      Sil
  17. Bugün tamam dedim artık çok uzadı bu iş, bu iş =kilo işi .. Aynadaki beni pek beğenmedim, hemen bilinmeye göz atalım unuttuklarımızı tekrar hatırlayalım diye
    Benim ilk adımım suyu arttırmak neredeyse hiç içmez oldum 😱
    Hemen app ı indirdim ilk adım su
    Sonra da akşam yemeği erkene çekilecek kısmı var
    Ilk haftamın amacı bunlar
    Hadi bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Budurrrrrrrrrrrrrrrrr ;-))))))))))))))))))))
      :-*****************

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...