9 Şubat 2014 Pazar

Zayıflatan Güzellik Uykusu

Sevgili Karatay Teyzem'in diyetinin 24 saatini özetlediği liste, İYİ bir UYKU ile başlar.


Liz Vaccariello Flat Belly Diet! kitabında aynen şöyle yazar:
DAHA ÇOK UYUYUN! Yüzyılın başında elektrikli aydınlatma yaygınlaşmadan önce tutulan günlükler bize insanların her gece 9 saat uyuduğunu gösteriyor. Bugünlerde 7 saat uyusak şanslıyız. Bu durum bizim sadece yorgun olmamızı değil, stresli ve şişman olmamızı da sağlıyor. Uykusuzluk iştahın artmasını sağlayan ghrelin hormonunun artmasına ve vücut yağını düzenleyen leptin'in azalmasına neden oluyor. Az uyumak, bedenin yağ depolamasına, metabolizmanın yavaşlamasına ve daha fazla yeme istediğine yol açıyor. Sizi uyarıyorum: Hiçbir şeyi yapamasanız bile, Düz Karın ve İnce bir Bel için yapılacaklar listesinde ilk sıraya "İYİ BİR GECE UYKUSU"'nu koyun!
Audrey Hepburn "Breakfast at Tiffany's"


Süper eğlenceli abimiz, Spor Bilimcisi Venice A Fulton Six Weeks to OMG: Get Skinnier Than All Your Friends 'de GÜZELLİK UYKUSU bölümünde, biz kızlara şunları öğütler:

  • Güzellik Uykusu, tüm bedeni onarır ve tüm ana sistemleri yeniler!
  • Güzellik Uykusu, metabolizmayı yağ yakmaya programlar!
    • Bikini'nin Notu: Hele biz kızlar için pek bir önemliymiş bu. Zira uyku bir sürü kimyasallarımızı yeniden düzenlerken, tiroit hormonu da bunların başında geliyormuş. Uzun güzel bir uyku boyunca tiroitler de mis gibi dinlenir ve sabah biz uyanınca o da başlarmış canavar gibi çalışmaya. Ve tiroit yüksek olunca da, metabolizma gelir turbo kıvamına. Biz, zayıflamak isteyenler için budur'
  • Uyku, cildinizi, saçlarınızı ve tırnaklarınızı güzelleştirir!
    • Bikini'nin Notu: Uykuda, Güzellik Hücre'lerinin üretimi ikiye katlanırmış! E, yatak odamız, Güzellik Salonu'ymuş ya!
  • Uyku, yağ yakan büyüme hormonu salgılamanızı sağlar!
  • Güzellik Uykusu, kasları onarır!



Benim hemen uyuyasım geldi bile! ;-)))






Ama önce, Ayşegül Çoruhlu'nun UYKU üzerine notunu ekleyeyim:

Alkali olmak için de, yenilenmek için de İYİ bir UYKU şarttır. Melatonin çok kuvvetli bir anti-aging hormonudur. Gece boyunca büyüme hormonu ile birlikte yaşlanmayı geri çevirmeye çalışır (Bikini: "WOOOOOO!").


Tamam o zaman, Zayıflatan Güzellik Uykusu nasıl olurmuş, detaylara bakmalı:

  • Şekerleme kediler içinmiş. Biz insanların derin uykuya, dolayısı ile günde bir kez uzun uykuya gereksinimi varmış!
  • Mutlaka gece uykusu şartmış!
  • Saat 23:00'te yatmak, melatonin ve büyüme hormonu için ideal zamanmış!
  • Uyku süresi 7-9 saat olmalıymış! İşte bunun üzerinde çalışmam gerek! Zira hafta içi benim uykular oluyor ancak 5-6 saat, hatta bazen 4!
  • Serin ve temiz hava gerekirmiş! Kolay, yatmadan camlar açılsın!
  • Yatak odası mümkün olduğunca karanlık olması gerekirmiş!
  • Yatak odasında elektromanyetik alanı yok etmek gerekiyormuş! Tamam, televizyon yok ama, cep telefonları, iPad'ler ne olacak?!
  • Üzerimizdeki elektriği de yatmadan topraklamak lazım gelirmiş! Balkona çim mi döşetsem acaba? Neyse ki, zeminlerim taş ve doğal parke. Yatmadan bir süre çıplak ayak yürümece. Ya da ayakları deniz tuzu dolu suya sokmak da bizi topraklarmış! Denizi niye bu kadar sevdiğimi şimdi anladım!
  • Saat 17:00'den sonra kafein ve alkol, karaciğerin stres hormonu kortizol'ün sabaha kadar kandan temizlemesini azaltırmış! Bitki çayları gelsin! Yatmadan önce Elma Sirkeli suyumuzu da atlamayalım o zaman! Temizlensin her şeyler!
  • Yatmadan 3 saat önce zorlayıcı egzersiz önerilmezmiş! Yoga ve yürüyüş canmış!



Haydi Bikini fırla! Zayıflatan Güzellik Uykunu hemen programla!


..ve gelsin İNCECİK hallerle, hoplaya zıplaya Günaydınlar.. ;-))))













11 yorum:

  1. Uykusuzluga ben en guzel ornegim bikinim on bes kilo sirf gece uykusuzluk ve ameliyattan aldm gun icersinde dhaa cok yiyordum daha halsiz hissediyordum kendimi kesinlikle uzmanlarda kanitladgna gore ben bi kobay olmus olmaliyim:)

    YanıtlaSil
  2. Yani bu durumda eskilerin pek sık kullandığı KARPUZ YATA YATA BÜYÜR tezi çürüdü ;) ben buna çok sevindim evdeki uyku düşmanlarına verecğim bilimsel bir cevabım var artık yuppiiieee ;) yaşaın bikini yaşasın doğru bilgi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-DDDDDDDDDDDDD Koptum Karpuz'a..
      Güzellik uykuların bol olsun Holly.. <3 <3 <3

      Sil
  3. Bikinim yine harika bilgikendirici makale kıvamında bir post hazırlamışsın! O zaman ben hemen duşa girer ve yatarım:) keepcalmgetskinny den sevgilerrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı rüyalar KeepCalmGetSkinny <3 <3 <3

      Sil
  4. Ah işte tek sorunum! :/
    Benim uykular da hafta içi aynı 4-5-6 saat. Ondan sonra sabah ölü gibi uyanmalar, bütün gün esnemeler ve yorgun haller.
    Uykusuzluk peyda oldu bende. Algıda seçicilik mi bilmiyorum ama karbonatlı sudan sonra oldu sanki. Neyse postun mesajı alındı, saat 11, doğru yatağa! (gene 2 de uyur bu kesin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pontimmm.. Dur kuzum dur.. Yapıcaz bunu.. Bu hafta olmadı, öbür hafta..
      Şunu çözdüm ama, 12'den önce yattın yattın.. Yoksa Avokado misali, bittin gitii..
      Yapıcaz.. Keza herşeyi geçtim.. Gençlik konusu.. ;-)))))))
      Mucccccckkkkkksssssss...

      Sil
  5. Sassy tarifinizi bulamiyorum bikini :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2013/04/ince-bir-bel-icin-sassy-su.html
      ;-))))))

      Sil
  6. Yazamadan edemeyeceğim eline, koluna kuvvet Bikiniciğim :))))
    Bu yazını okuduktan sonra ben de deneyeyim dedim, zira önemli boyutta bir uyku problemim vardı.. Başlarda zorlandım bir az, ama Bikiniciğim kesinlikle haklı saat 00.00`dan önce uyuduysan tamamdır. Ohh, deliksiz, harika bir uyku çekersiniz.. Ha eğer geceye doğru hala uyanıksanız uykuya dalmak tam bir işkenceye dönüşecektir..
    Uykunun mucizevi gücüne gelinceeee..Hah işte bana zayıflamada en çok yardımcı olan şey oldu.. Başlarda sanırım metabolizmamın da pek hızlı olmaması sebebiyle uyku beni 100-200 gram zayıflatırdı sadece.. Fakat bugün tartıda -500 gram görünce dayanamadım hemen yazdım :)))
    Hiç kımıldamadan 500 gram gibi verebiliyoruz işte, daha ne olsun kızlar?? :)) Hadi hemen uykuya :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Budur! Budur! Budur! Buduuuurrr!
      Amanın, geç olmuş.. Haydi uykuya.. ;-)))))))
      Muuuccckkksssss...

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...