23 Mart 2014 Pazar

Mutluluğun formülü "Yağ"'da gizli!

Patrick Holford "İyi Hisset" kitabında:

"Geçmişten öğrenilecek çok şey var. Bir örneği, Afrika kıyılarında bulunan en erken insan iskeletleriyle, daha iç kesimlerinde bulunanlar daha fazla dişe sahiptir; öyle görünüyor ki, iç kesimlerde yaşayan kırmızı et yiyenler, balık yiyen sahil sakinlerine göre, birbirlerinin kafasına daha fazla vuruyorlardı. Aynı prensip bugün için de geçerlidir. Kulağa tuhaf gelebilir ama, bir ülkedeki cinayet oranı ile depresyon ve intihar oranını deniz ürünleri tüketimini öğrenerek tahmin edebilirsiniz.

...

Yunanistan'daki yaşlı insanlar (hani benim şurada "National Geographic'in belirlediği dünyanın en uzun ömürlü insanlarının yaşadığı Mavi Bölge" yazımdakiler) arasında yapılan bir çalışma, her bir balık porsiyonunun depresif olma ihtimalini yarıya düşürdüğünü ortaya koymuştur. 
...
Balık ya da balık yağı eksikliği, hırçınlık ve saldırganlığın artışına sebeptir."





Şu 3 tarafı denizle çevrili, adalar dahil 8333 km'lik kıyı şeridine sahip, güzelim memleketimde, bazılarının hiç balık tüketmediği kesindir!!!

Zati, Sağlık Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'de balık tüketimi, önerilen miktarların oldukça altında.

Türkiye'de kişi başına balık tüketimi yılda 8 kilogram iken, dünyada ortalama 16 kilogram, Avrupa Birliği'nde ise 22 kilogram.
Haftada en az 3 kez (450gr.) balık tüketmemiz önerildiği düşünülürse...



Beslenme uzmanı Patrick ağabeyimiz önemli bir detay ekler:
"Keten tohumu ve kabak çekirdeği gibi bitkilerden alfa-linoleik asit denilen bir Omega 3 yağı tipi alabilmenize rağmen, en etkili Omega 3 yağı önce DPA sonrasında DHA'ya dönüşen EPA'dır. Ve YAĞLI balıklarda bulunuyor. Bu "3 silahşörler" kanda yükseldikçe Serotonin düzeyi de yükseliyor. Hatta sadece Serotonin'in etkisini arttırmakla kalmıyor, Serotonin inşa eden fabrika gibi çalışıyor."

Hemencecik, bakalım bakalım En İyi Balık'lar hangileri:
  • Taze somon
  • Taze uskumru
  • Ringa
  • Çiroz
  • Havyar
  • İstiridye

Oldu canım, mümkünse görüşmeyelim. Yahu, havyarlı kahvaltılar, her daim taze somon fümeli, kaparili, salataları bulduk da biz mi yemedik!

Allah'tan, EPA tedarik eden kaliteli balık yağı kapsüllerinin, Patrick'in uzunca listeli deneylere verdiği bölümün sonucu olarak, yararları kanıtlanmış. ;-)






Hatta FAYDALI YAN ETKİLERİNİ de şöyle sıralamış:
  1. Enflamasyonu azaltır. (Bikini'nin Notu: Alkali olma durum hali, gençlik, sağlık ve uzun yaşama sebebi. Ve dolayısı ile elbette zayıflama ve incelme desteği.)
  2. Kalp hastalığı riskini azaltır. (Bikini'nin Notu: Sevgi kaynağı diyesim var.)
  3. Esnek ve ipeksi cilt sağlar. (Bikini'nin Notu: OMG!)
  4. Daha iyi bir konsantrasyon sağlar. (Bikini'nin Notu: Malum, beynimizin %60'ı yağdan oluşur.)
  5. Daha az endişe ve hırçınlık sağlar. (Bikini'nin Notu: Evet, bunu yeni öğrendik.)
  6. Adet öncesi gerginliği ve acıyı azaltır. (Bikini'nin Notu: Ollleyyyyyyy.)








22 yorum:

  1. Kahvaltımı aldım önüme, elimde çayım, miss gibi bahar havası, okurken geldi keyif, seratonin aktı yazıklarından hoop bağlandı neşeme, ee bitti çabucacık ama, sağol Bikinim, gönlüne sarılırım 😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama sen ne tatlısın Nilüfer.. Serotoninle dolu muhteşem enerjin buraya kadar geldiii.. Gönüllerimiz sarıldı, hem de sımsıkı.. <3 <3 <3

      Sil
  2. Kuzummmmm o Turkiye ortalamasını düşürenlerden biri de benim :) Hem de Karadenizli olmama rağmen!
    Yazık dimi bana! Amaaaa dun ne yaptımm, gittim ve Şile'de sallanan minik bir teknede ( hem de alt katı sobalı ) ekmek arası balık yedim:) Ekmek bana +500 gr olarak geri dondu sabah ama olsun balığı da goturmus oldum. Galiba yas ilerledikçe balığı sevicek gibi gorunuyorum, beni tek uzaklastıran o kılçıkları.
    Bu yag meselesine de yanlış bakmışım bugüne kadar, ben hep kilo aldırıyor sanıyodum. :))
    Onerebileceğin bir marka var mı ben de başlayayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helloooo Şekerciiiğiiiiimmmm.. Hem Şile, hem tekne, hem balık ekmek.. Ohhh misss..
      İdeal balık yağı kapsülü şu 3 silahşörlerin hepsini (EPA, DHA, DPA) ihtiva edendir.
      Benim kullandığım GNC'nin Triple Fish Oil (EPA ve DHA içeren) +Resveratol (bilinen en iyi antioksidan)
      Öptüüüüüüümmmmm çççooooookkkkkkk..

      Sil
  3. Bikinicim bu yag tabletlerini eczaneden aliyoruz dimi? Isim marka?? Sen hangisini kullaniyosun hergunmu aliyorsun?? 23 yasindayim.. sagliktan baska bi etki yada yan etkisi yok anladigim kadariyla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık, incelik, güzellik kaynağı.
      Eczanelerde iyi markalar satılıyor. Balık yağının içeriğine dikkat et sadece şeker.. 3 silahşörlerin hepsini (EPA, DHA, DPA) bulunduran en ideali. Ayşegül Çoruhlu'nun yaptığı gibi 1000mg'lık ya sabah 2 tane veya sabah ve öğle yemeğiyle 1'er tane içiyorum.
      Benim kullandığım GNC'nin Triple Fish Oil (EPA ve DHA içeren) +Resveratol (bilinen en iyi antioksidan).
      Çok öptüüüüüüüüümmmmm...

      Sil
  4. Ah ah bikinicim o kadar haklısın ki kaç aile kaç kişi biliyorum ki belki ayda 1 evlerinde balık pişen , gerçekten de çok çok haklısın :( bu balık yağı haplarını bende inceledim bir süredir ama o kadar farklı içerikdekiler var ki mesela eczanelerde yetişkinler için 10 tl yede var 60 tl yede , GNC de bile balık yağı haplarının birsürü farklı çeşidi var sence en alınması iyi hangisi hangi içerikli olanı veya farketmez mi dersin ? sevgilerrr :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eczanelerde çok iyi markalar var. İçeriğine bakmakta fayda var. İdeal balık yağı kapsülü şu 3 silahşörlerin hepsini (EPA, DHA, DPA) ihtiva eden.
      Çok öptümmmmm Tuğçeciğiiiiimmmmmm...

      Sil
  5. Merhaba bikini, peki sen hangi markanın omega-3 yağını kullanıyorsun? Ben eczaneden aldığım bir omega-3 desteğini bir ay kadar kullandım fakat herhangi bir fayda hissetmediğim gibi, sivilcelerin arttığını farkettim. Bununla beraber, bel bölgesindeki yağlarından tamamen omega-3 sayesinde kurtulduğunu iddia eden arkadaşlarım da var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyin bir bütün olduğuna inanıyorum ben hep şekercim. Sağlıklı yaşam bir bütün.. Detay olan sağlıklı yaşamı oluşturan şeylere odaklanmakta.. ;-))))
      Balık yağı sağlık için elzem bir yağ. İçeriğine mutlaka dikkat etmek lazım gelir.
      Bel bölgesini tüm anti-enflamatuar etkiye sahip yiyecekler, yağlar inceltir. Ama zehirli karbonhidratlarla beslenmeye devam ediyorsan, o ince bel çok uzun sürmez. Gibi.. ;-)))))
      Çok öptüüüümmmmmm..

      Sil
  6. Bikinicim senin kullandigin omega 3-6 markasi nedir? ben yurtdisinda yasadigim icin eczanelerde o 3 silahsörleri bulamadim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omega 3 'ün balık yağı olmasına dikkat et şeker.. Ben GNC'nin Triple Fish Oil (EPA ve DHA içeren) +Resveratol (bilinen en iyi antioksidan)'ünü kullanıyorum.
      Omega 6 için de CLA.. GNC Tonalin CLA.. ;-)))))

      Sil
  7. Bi arkadaşım gözünde sürekli Arpacık çıktığı için balı yağı kullanmıştı ama inanılmaz iştahı açıldı. Ben de ondan korkuyorum kullanamiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk zayıflatıyor desem.. ;-)))))
      Ha iştah açık olsun kuzu.. Önemli olan sağlıklı yiyeceklere vermek kendini. ;-)))
      Ama bende hiç iştah açmıyor, aksine yüksek Serotonin zararlı yiyeceklere saldırmayı da engelliyor.
      Çok öptümmmmm..

      Sil
  8. bikinicim bana eczaci omega 6yi probiotica'nan beraber kullanmalisin dedi, yoksa bi etkisi olmazmis. Sen ne düsünüyorsun cancazim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aşkım ya.. Hiç alakası yok derim.. ;-))))))

      Sil
  9. bikinicim bu balıkyağı tabletini ne zaman alıyoruz? aç/tok? sabah/gece?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabildiğince tok karnına.. Sabah ve öğle.. ;-)))

      Sil
    2. ben ac karnına alınması gerek diye biliyorum en azından kilo sorunu olanlar için...iştah acıyor çünkü ben cocuklarıma tok karnına veriyorum balık yagını iştahları acılsın diye ve tabiki gereken destegi alsınlar dıye...insan vücudunun dısardan alması gereken tek yag bu.kendim de yemeklerden en az yarım saat önce alıyorum.verdiğin bilgiler cok güzel paylasımların için tesekkürler bikini..

      Sil
    3. Balık yağı hiç iştah açmıyor şeker.. ;-))))

      Sil
  10. yani sabah ve öğle olmak üzere günde iki kere mi?

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...