11 Haziran 2015 Perşembe

Ne olacak, bu SON, haller?!!!


Yaw ben nerelere gidem? Ne edem? Her gün santim santim genişliyorum. Durduğum yerde şişmeye devam ediyorum. Gerçi durmuyorum, onca yorgunluğuma rağmen adımlarımı aynen, her daim, sağlıklı düzende atmaya devam ediyorum; ama nafile! O yürüyen benim de, o beden ben değil resmen. Ne, 2 adım önde giden üstler, ne de, 3 adım geriden takip eden toto benim! O kavuşmayan bacakları hiç mi hiç tanımıyorum!!!

Her daim PMS durum şişkinliğinden, patlamak üzere olan su dolu bu bedenden bıkkınlık gelip, şu bacaklar biraz dinsin, burnumda dolaşan üstlerim biraz insin dedim, hormon terapisine kendimce ara verdim. Allah'ım o da ne?!! Artık tamamen düşen östrojen ile beden nasıl bir paniğe girdiyse, yok böyle bir yağ üretimi; yağ bağlamanın böylesi!!! Bedenimi, hızla kaplayan, çoğaldıkça çoğalan yağ hücreleri!!!
Hormon tedavisine yeniden sarıldım; "denize düşen" misali...

En çıldırtanı: Hiçbir şeyler olmuyor üzerime!!! Kabuslarla uyanıyorum her sabah, ne giyeceğim ben şimdi diye!!!!

Eyyyy Yüce Varlık! Bir insanı, hem bu kadar zevkli, stil sahibi yarat, ama ona o tarzı cümle aleme gösterecek bedeni verme!
Olmaz ki böyle!!!





Sabahları o ayna karşısında, ufak (bir de ev ahalisine, hatta komşulara danışmak lazım ya aslında) cinnetler geçirmiyor da değilim hani.

Ve dün, o da oldu!
İşteki patavatsız, yerden bitme, bastı bacak: "Kilo mu aldın sen?"!!!

Motivasyon harikası, çağdaş kölelik sisteminin gövde gösterileri ile şenlenen müthiş arenası, açık düzenli ofisin tam ortasındayız.
...

Derin bir nefes...

...ve...







"Evet, deli kilo aldım. En son +10'da bırakmıştım! Her gün yağ hücrelerim hızla çoğaldığı için de, son durumu takip edemez haldeyim.
Yok, hayır, merak ettiğin üzere, hamile falan değilim! İstesem de kalamam zaten. Erkenden menopozlu hatun oldum. Menopoz demek yumurtalar tamamen bitti demek olduğundan, hayır, bir ümit de yok. Tüp bebek de olmuyor. Hayır, o da henüz olmadı; tıp o kadar gelişmedi!!!
Zaten, çoktan aştım ben o konuyu.
Niye mi sinirliyim o halde?
SEN SOR DİYEEEEEEE!!!!"

...aklımdan geçenlerdi...

...ağzımdan çıkanlarsa sadece, "Evet, kilo aldım!" oldu! Ama şahane bir "Fazla merak, iyi değildir, canımmmmmmmm!" kafa çevirişi eşliğinde.
"Öküz danasını!!!"

Yaw, Allah aşkına; bir insan, bak "insan" diyorum, insandan olma, insanoğlu, neden "Kilo mu aldın sen?" diye sorar ki acaba???!!!
Sana neeeee!!!






O hırsla, asansörü bile beklemeden, onca katı, koşa koşa nasıl indiysem?!
...
Bir nefes alayım...





Böyle anlarda, bazen, şeytan diyor ki, "Yak bir sigara".
...
"Ama yok ya..."






Şaşırmıyor da değilim, o kanser çubuğunun metabolizma ve hızı üzerinde etkilerini anlatan araştırmaları okudukça. Doktorlar, ister istemez dillendirmek istemiyorlar ama, o 4000'den fazla zehir içeren sigarayı bırakmanın çok ciddi yan etkileri var: Sürekli ve geçmeyen yorgunluk, konsantrasyon eksikliği, şeker dengesizliği, kabızlık, yavaşlayan metabolizma ve kimilerinde alınan ortalama 13 kilo...
Meledi bırakırken bile insana zarar veriyor!

Aaahh ah, hiç bulaşmamak lazım gelirdi de; ne salak mışız be! Estağfurullah değil de, gençlik aklı diyeceğim de, hepsi külliyen cehalet hani. İnsan, içinde yaşadığı ve belki de gerçekten sahip olduğu tek şeye, bedene, bedenine, zarar verir mi?

Şimdiki aklım olacaktı ki...






Yalnız, bu son 50 gündür yaşadığım yorgunluk öyle böyle değil. Durmadan genişleyen çevrem ve yağlarımla, o da arttıkça artıyor. En ufak toplantı molasında ya da trafiğin durduğu anda kestirmeler başlıyor, o derece.






Anlatamadım ki, Kadın Doğum Prof.'uma durumumu, derdimi. 
"HocaaaaaAAAAA, karşında SAĞLIKLI YAŞAM TARZI manifestosunu yazmış BİKİNİ var! Hiç yediğinden içtiğinden sağlığı eksik eder mi?!!"






Bir çare bulduğu yok bana. 

Yok, bu böyle olmayacak. Yarın ilk iş Dahiliye'ye! Sayılsın kanım tas tamamıyla. Sonra da doğruca Endokrinoloji'ye. Hormonlarımın hepsine bakılsın iyicene!

65 kiloya dayandık resmen!!! Yetti be!


22 yorum:

  1. İyi geceler canım sen bikinisin inşallah bu kilolarıda geçmişteki gibi verirsin. Senin hastalıkların olmasa inanıyorum ki kilo almazsın. Kilolu diyen acaba kilo verdiğinde niye aaa kilo vermişsin demez o tip insanlara sinir oluyorum... Simdi biraz sakinleş veee içindeki azimli ve karalı bikiniyi özgür bırak o zaman bu kilolar kalmayacak... Seni çok seviyorum. Sen benim motivasyon kaynağımsın. Bütün güç senin içinde başarıcaksın tüm sorunlarının üstesinden geliceksin. Çok öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim Aşkımmmsınnn.. <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  2. günaydın Bikiniciğim, bir kez daha çoğu kişinin iç sesi olmuşssun :)))sen gram gram verdiğini kepçeyle geri al hem de sağlıklı seçimler, hareket var iken... ama kan tahlili ve gerçekten bilimsel yaklaşımı olan birileri şart bize.. zira doktorlarda genelde ezber işi işin kolayına kaçıyor çoğu zaman... şu boğazı tutacaksın vs.....!!!!!! tabiki en önemli digger etken stress!!! çağımızın moda kelimesi ve bizi altüst eden şey! sonuçların çok iyi gelir umarım, tüm güzel dilkelerim seninle ;) daha once yaptık yine yaparızzz 5'li rakamlarda görüşmek üzere çok öpüyorummmmmmm.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapalım Tülayım, yine yapalım! ;-)))))))) <3 <3 <3

      Sil
  3. Yazılarınıza bayılıyorum. Sabah sabah beni çok güldürdünüz. Umarım sizde her gününüzü böyle keyif içinde geçirirsiniz. Sigara konusunda da kilo konusunda da bende sizdenim :) sigarayı bırakalı yaklaşık iki yıl oldu. ve bu son 5 yılda ikinci bırakışım. Alınan kilolar verilen kilolar derken 5 yılda tam 14 kilo vücuduma bir güzel yerleşti. Tüm bunlara rağmen bu aralar sigara içen birini buldum mu elimde değil hemen yanında soluğu alıp dumandan sebeplenir oldum :) Allahım sana geliyorum diyorum arada dayanamayıp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh o sebeplenmeleri ben de yapıyorum.. :-/
      "Yaw bu nasıl bir şeymiş. Hani daha sağlıklı olacaktım." deyip duruyorum şu ara. Şeker, tansiyon, hepsi oynadı yerinden resmen. Sonra derin bir nefes çekiyorum. O "bağımlılık"'tan kurtulmuşluğun, özgürlüğün keyfini sürmeye başlıyorum. Demin sebeplendiğim arkadaşıma da: "Allah seni de kurtarsın." ile sırtını sıvazlıyorum. ;-))))
      Kocaman öpüyorummmm... <3 <3 <3

      Sil
  4. ahhh bikinicim ah aynı dertten muzdaribiz.
    sabır dilemiyorum
    sabrettikçe çoğalıyor gibi geliyor artık bana..
    dün daha dün endokrin doktorcum kilo verme sürecinin durmasına "doğal süreç dedi"
    ne olacak bu halimiz?
    HER ŞEY GÜZEL OLACAK
    benim aklım başıma çok geç geldi.. seni çok aklı başında gördüm.. iyisin iyi
    bu dalgalanmalara maruz kalacağız belli ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekçiiiiiiimmmmm... Sana yazamadım da yoğunluktan ya... :-(
      Ama gördüğün üzere hal durumum budur.
      Aynen dediğin gibi HER ŞEY ÇOK GÜZEL OLACAK. Sana söz, çözeceğiz bu işi, birlikte... ;-))))))
      Kocaman öpüyorum seni.. <3 <3 <3

      Sil
  5. Ayni ben ...Saglikli beslenmeye her zaman ki devam,sadece spor biraz azaldi gibi son günlerde ama gitmiyor bir türlü ,vermistim iki Kilo geri geldi...Ilaclari bende biraktim ,yetti gari dedim..Son kontrol ve yüksek ihtimal amelïyat icin randevu almistim,periyot öne kayinca 3 haftaya ertelendirandevu, gerci sonrasinda bei de edlen menopoz Bekker de...

    Insan bu kadar da olmaz diyor...Arkadas bana da bacagin kalinlasmis dedi..Kendinin kilosu 20 Kilo fazla :) Alismislar bizi zayif görmeye de Bikini'cigim ondandir demeleri :)

    Üzülme, hayirlisi,.."Inadim inat diyorum",baska bir sey demiyorum..Eninde onunda gidecekler.. Görsellerine BAYILDIIIIIM :)
    Sevgilerle canim..Hersey yoluna girerecek ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkımmmsınnnn benimmmm Can Şulemmmmmmmm...
      Senin bendeki emeğini biliyorsun di mi? <3 <3 <3 <3 <3 <3
      Tam 2 yıl önce incecik olmama sebepsin.
      "İnadım inat", gidecek ve geçecek tüm bunlar.. Yine seninle birlikte yapıcaz biz.
      Muuuccccccccccckkkkkkkkkkkkkkssssssssssss... <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  6. Yahu bikini, bu çileden çıkma posT'un bile motivasyon bana! gerisini sen düşün! sen ki hem kendine hem bize sağlığı, hareketi, içimizi temizlemeyi, beyaz yakalı yaşam tarzına sığınmamayı öğretensin. "kilo mu aldın" diyen patavatsızı yerle bir edersin gerekirse. Hele bir de Bikini Projesi olmadan başlasaydın bu işlere esas o zaman hem depresyon hem yağlar peişini bırakmazdı. hem de snei seven bu kocaaammaaaan ailen olmazdı. bi kez daha iyi ki de varsın bikini!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehe ehe.. :-))))))
      Yazmak bana da çok iyi geldi.
      Yalnız hakikaten de, "Bikini zihni içime girmeseydi, ne olurdum?" diye düşünüyorum da,... Hele hele sizsiz...
      İyi ki de varsın aşkımmmmmmmmmm.. <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  7. Bikiniiiii..

    Seni, yazdığını çizdiğini, yediğini içtiğini, yaptığını, gezdiğini okuyup takip ettiğimden beri inan bana hayatımı değiştirdin. Her şey 'Şu karbonhidrat meselesi' yazını bulmamla başladı, sonrasında neler öğrendim neler ve fazlalıklar uçtuuuu, gittiiii.. sayende.. seninle.. ve 'sonsuz sağlıkla' :-)) Yahu, biri gelip deseydi ki "yüzünü hiç görmediğin, birebir tanımadığın bir kadın senin hayatını değiştirecek, üstüne bir de onun neler yaptığını bir gün göremesen için rahat etmeyecek, gün içinde aklına gelecek, bir de sana 'kitap yazsa da okusam' dedirtecek.." diye, "e, bir de rakı şişesinde balık olsun canıım!!" derdim.. lakin.. oldu! Motivasyon kaynağımsın. Sahi, seninle yaşayanlar yaşlanıyor mu?? :-))

    Her şey iyi hoş da.. aynı dertten muzdaribiz.. Aynı tedavi sürecinden geçiyorum. Verdiğim kilolar teker teker geri geliyor.. İlaca ara veriyorum, yok, öyle de olmuyor.. Derken, ben de karar verdim: bir endokrinoloji polikliniği ziyareti şart oldu! Neler oluyor bir bakalım, sonra da daha önce başardıklarımızı yeniden başaralım.. birlikte.. Canını hiiç sıkma güzel ruhlu Bikinim, önce sağlık olsun da, gerisini biz zaten hallederiiizz !! :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıııııımmmmmmmm aşkımmmm... <3 <3 <3
      Yapıcaz.. yine yapıcaz..
      Sen de beni haberdar et olur mu? Merak ederim.
      Muccckkkkksssss...

      Sil
  8. merhaba sizi geç tanıdım ama çok sevdim, 65 kilo için söylediklerinizi duyunca hangi deliğe gireceğimi ( gerçi delik lafın gelişi :-)) bilemedim zira ben 85 e merdiven dayadım. Ama olsun hicbisey için gec değil diyip sayende ben de motive oldum. Bikinicim yasini merak ettim ama sakıncası varsa yazma tabi. yazılarını ısrarla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kuzu.. Hoş geldin, mutluluk getirdin.
      En baştan okumaya başla derim, ilk yazımdan bugüne doğru.
      Bütün fazlalıklarından kolayca, keyifle ve sağlıkla kurtulacaksın bak gör.. ;-))))
      Yaş mı? O da yazılarım arasında.. :-)
      Kocaman sevgiler.. <3 <3 <3

      Sil
  9. bikinicim bence sen fit birisin. hayalimde öyle canlandırıyorum seni ben :)
    hiç takma kafana önce sağlık. gerisi boş.

    YanıtlaSil
  10. bikini'm bebeğim benim,
    sen bedenini o kadar güzel çözmüştün ve öyle güzel zayıflamıştın ki hepimize motivasyon kaynağı olmuştun. şimdiyse bikinim, vücudun değişiyor. hormonların tepetaklak oldu, artık sen tanıdığın bedende değilsin. sen başka bir bedendesin, kimyan değişti. insan vücudu kiloyu sevmez, eğer bedenin yağ tutuyorsa bu açık bir mesajdır. bedenin sana haykırıyodur. "ey bikini, beni yeni baştan tanı, yeni baştan çöz beni!" diyordur. belki de artık doğru bildiklerin yeni bedenin için yanlış, yanlış bildiklerin doğru olmuştur. yeni bir bulmaca çözeceksin. breathe in breathe out and let it all go!

    YanıtlaSil
  11. sevgili bikini,
    bir kere o patavatsız kadınlara bakmicaksın.insanlar öyle acımasız ki..hamile kadına " ay ne kadar şişşmişsiniz!" dicek kadar. hayır o kadar şaşkınlık niye 7 aylık hamileydim ya ne olacağıdı? o kadar şaşkınlık niye hem. boşverdim sen de kapa kulaklarını boş ver onlara onlar hep konuşacak.vakti gelince tekrar fit vücuduna kavuşacaksın adım gibi eminim ;)

    bir de hormonların dengesini stres bozuyor bence.en büyük düşmanımız stres. önce doktor sonra stres yönetimi iyi iş çıkarabilir. bence kendini düşünerek hayatı çok fazla takma. plaza hayatını eşimden az buçuk biliyorum.hiç kimse kendinden değerli değil.

    bir de hiç evlat edinmeyi düşündünüz mü? bak burda çok güzel bi örnek var.çok gıpta ile bakıyorum bu çifte. https://www.facebook.com/pages/Elif-Adan%C4%B1n-Annesi/351539168344107?fref=ts

    karışmak gibi olmamıştır inş ama eskiden beri seni takip ettiğim için hassasiyetini biliyorum.kusurum olduysa affola.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsııınnnnnnnnn... <3 <3 <3 <3
      Evlat edinmeye henüz hazır değilim galiba... Biraz daha zaman...

      Sil
  12. Yazdıkların hep şeker pek şeker, biz şekeri sayende hayatımızdan hiç çıkarmıyoruz.. :)) Şekere karşı savaşta ben de varım ama bu yorumda da çok bahsettim ama durum bu!

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...